2016. január 30., szombat

Mindenkinek van egy álma...

Nekem kettő is volt, de most már sajnos, csak egy maradt. Barátném meséli, hogy a lányáék találtak valami nagyon kedvező árú, akciós repülőjegyet Havaii-ra, és mivel tavaly házasodtak, de nászúton még nem igazán voltak, úgy döntöttek, hogy ez lesz a nászútjuk. Időközben persze kiderült, hogy nem véletlenül voltak azok a jegyek annyira olcsók, mert amikor nézegették, hogy hol lehetne megszállni, enni, kiderült, hogy annyira brutálisan drága minden, hogy már-már megfizethetetlen. Most el kell dönteniük, hogy vagy a kedvezményes jegyet választják, vagy veszni hagyják. Eladni ugyanis már nem lehet. Ha utaznak, akkor viszont a gatyájukat is kosztra-kvártélyra fogják költeni, hacsak nem úgy döntenek, hogy egész idő alatt a tengerparton fognak lakni a homokban és bogyókat, gyökereket enni.
Alaposan kibeszéltük a témát, aztán mondom, hogy nem is értem, miért ilyen divatos helyekre szeretnek utazni az emberek. Ha már mindenképpen utazni akarnék, én feltétlenül Izlandra utaznék, láttam képeket a földből kilövellő gőzről, azt szívesen megnézném közelről. Erre kiderült, hogy a legjobb helyen mondtam ezt, a barátném ugyanis - lányostul - néhány éve volt Izlandon. Elmesélte hát az utazását.
Májusban jártak ott, abban a hiszemben, hogy akkor már ott is tavasz van. Ehhez képest borzasztó hideg volt, négy napig tartott a kaland, mindvégig szakadt az eső és tombolt a vihar. Egyszer elvitték őket megnézni az ominózus gőzölgéshez, de pont akkor az istennek se akart gőzölögni, mert az nem olyan, hogy folyamatosan pipál, hanem hol pöffent, hol nem, és akkor éppen nem pöffentett. Jártak az ottani tengerparton is, fekete sziklák szegélyezik, ettől a víz is feketének tűnik, az ég is borult volt, hát valahogy így képzeli el az ember a poklot. Amúgy kopár az egész sziget, sehol egy zuzmó, viszont szerencsére nem nagy, néhány nap alatt az unásig megismerhető, főleg, mert gyakorlatilag nincs rajta semmi. Valamilyen titokzatos oknál  fogva mégis élnek ott emberek, érdekes lenne megkérdezni őket, vajon mi vonzót találnak azon a sivár vidéken. Valami oka biztosan van, ha nem mentek még mind világgá.
A lényeg az, hogy miután megkaptam a kiképzést Izlandról, oda már nem szeretnék menni. Maradt még Szicília. Ezt most ki is beszélem, és ha netán most jön valaki és elmeséli, milyen borzasztó hely az is, akkor itt maradok álmok nélkül.

12 megjegyzés:

  1. Kedves Pettra!

    Én azért Izlandot is megnézném egyszer. Google Street Viewval már nézelődtem Reykjavikban.

    Szicilia: róla nekem Az Angyal vérbosszúja című film jut eszembe. :o)

    VálaszTörlés
  2. Hurrá 3x, megérkezett az első komment! Izlandot csak elővigyázatosan, biztosan van ott valami barátságosabb időszak is, ezek szerint a május kerülendő. Szicília elsősorban földrajzilag tetszik, jó helyen van, aztán hogy egyébként mondjuk a maffia mit szólna hozzám, hát nem tudom, lehet, hogy nem szúrnék szemet:)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem Izland szép télen is a kétméteres hó alatt, meg nyáron is. Talán ez a tavasz lehet zűrös.

    Nem tudtam, de most már logikus.

    Az Angyal vérbosszúját tetszett látni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztosan láttam, de ideje lenne újra megnézni...
      Nem vagyok egy nagy utazó (sőt, kis utazó se, úgyhogy Izland és Szicília is biztonságban van), de ha bárhova mennék, nem abból indulnék ki, hogy itt milyen idő van éppen. Egy ilyen apróság, hogy nem viszek melegebb ruhát és egész idő alatt didergek, azért rendesen tönkre tud tenni mindent.

      Törlés
  4. Ez a blogspot egyébként melyik cégé?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogalmam sincs, Pupu blogjában kérdeztem, hol lesz a továbbiakban és ezt írta. Megnéztem és megtetszett, regisztráltam és most itt vagyok.

      Törlés
  5. sziasztok :)

    A Blogspot a google Blogger szolgáltatása. Sztem lehet, hogy már közben ZorróAszter is megtudta valahonnan. Ma még a régi nolos blogjában írtam Nyírfának, ha valamiért nem sikerül a Blog.hu ez a felület is jó. Amúgy mostanra tényleg bezárt a nolbazár :)

    VálaszTörlés
  6. Köszi. Tényleg hallottam már, csak közben elfelejtettem.

    VálaszTörlés
  7. Szia, Pettra, nem tudom, nézed-e még ezt a blogspotos blogodat, de a blogstarra nem akarok regisztrálni, viszont mindenképpen el akarom mondani neked (aki most azt írtad, hogy még csirkéd és kacsád is volt), mennyire sajnálom, hogy nem mentettem le magamnak a kecskés blogodat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én se mentettem le, odaveszett, de hát sebaj, annak a korszaknak is vége. Sajnálom, hogy már nem vagyok ilyen dolgokra alkalmas, szívesen csinálnám, de már csak arra lennék jó, hogy nézzem, ahogy mások dolgoznak, az meg nem olyan. Nemrég ott, ahol most dolgozom, az egyik nő feltett képeket a frissen született kiskecskéikről, olyan irigy voltam, annyira jó volt, amikor itt ugrándoztak. De azért hálás lehetek a sorsomnak, hogy ha rövid ideig is, de ebben is lehetett részem.

      Törlés
    2. Sajnálom - azt is, hogy elmúlt az az idő, és azt is, hogy csak benned maradt meg az emléke. Olyan sok szeretettel és humorral írtad azt a blogot, élmény volt olvasni. Kár, hogy elveszett! Eszmélhettem volna korábban...

      Törlés